Nu vet du hur det känns.

Vägen ut ur ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt.

All kärlek till en vän

Publicerad 2012-10-08 23:03:29 i Allmänt, Offret,

Jag kan inte fatta att jag har en sån fin vän. En vän som offrar sin tid, sin kraft och sin ork för att hjälpa mig.
 
När jag skrivit inlägget tidigare idag så hade jag smått panik. Jag skrev inlägget och sen skicakde jag iväg ett mess till min vän. Hon svarade direkt och vi bestämde att vi skulle ses ikväll. Sagt och gjort så träffades vi och jag har fått så mycket hjälp ikväll. Det har varit skitjobbigt att inse saker om sig själv som man aldrig tänk på innan. 
 
Har jag insett hur svårt jag har att tala eller skriva om mig och mitt JAG. Skulle skriva upp en lista på vad jag skulle säga till läkaren och jag KUNDE INTE ENS knappa in orden på telefonen. 
JAG BEHÖVER HJÄLP, tog mig 40 minuter att skriva. Vad jag också har insett idag är att jag sällan skriver ordet JAG. Så istället för att skriva "JAG behöver hjälp" så skriver jag "Behöver hjälp". JAG:ET försvinner med vinden.. precis som mitt eget JAG har gjort.. 
 
Sen mitt i allt fick jag en rejäl panikångestattack. Så himla obehagligt, men min vän hjälpte mig även där och lugnade mig.
 
ALL kärlek till DIG min vän! En dag ska du få sitta i min nya soffa! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela