Nu vet du hur det känns.

Vägen ut ur ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt.

En soffa

Publicerad 2012-10-06 23:59:30 i Allmänt, Offret,

Jag fick min stödtjej att gråta här om dagen. Jag berättade om min soffa. Min framtida soffa. Jag har satt upp ett mål, och det är en soffa. En soffa för mig och mina barn. EN soffa är nånting konkret, nånting man kan ta på. Jag behöver verkligen nånting man kan ta på, för allt annat runt om kring går fan inte att ta på!

Jag berättade iallfall om min soffa för stödtjejen och hon blev rörd till tårar.. Över en soffa..? Jag vet flera som blir rörda till tårar över min soffa. Eller sin soffa. Jag skriver i ett forum där jag i princip skrev att "Ni får tycka jag är galen men jag har en soffa i mitt huvud." Och jag blev förvånad när många fler tjejer än jag berättade om konkreta mål, många hade just en soffa. Helt otorligt att vi kan sitta och gråta över en soffa. 
 
Jag kommer garanterat gråta den dagen jag sitter i min soffa i mitt nya hem med mina barn. Fri. 

Kommentarer

Postat av: Ulliz

Publicerad 2012-10-07 15:13:37

Har själv levt i samma situation, men det var även fysisk misshandel. Jag har tagit mig därifrån och mår i dag mycket bra. En bra sida är denna
http://www.tuvaforum.se/

Hör av dig om du känner att ha någon att prata med.
// Ulliz

Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Publicerad 2012-10-07 18:28:54

Den dagen kommer <3 Det är sant.. den gör det!!
För det är ditt val och genom att det är ditt eget val så blir det snart oxå en "sanning" <3

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela