Nu vet du hur det känns.

Vägen ut ur ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt.

Dagen D

Publicerad 2012-09-25 09:00:00 i Allmänt, Offret,

Då har vi tisdag idag, och det är dags för mitt möte på kvinnojouren. Jag är så nervös. 
 
Natten har varit djävulsk. Jag funderar på om jag utvecklat nån form av tvångstankar, som gör mej galen om natten. Inga "vanliga" tvätta-händerna-10-gånger, hoppa-över-linjer-i-backen, tryck-fem-gånger-på-lampknappen-tankar utan nått helt skumt. Jag vet inte ens hur jag ska förklara för jag vet inte vad jag håller på med. Men jag "staplar" saker i huvudet. Men jag vet inte vad för saker eller om de ens är saker, men i huvudet ska det organiseras. Det håller på i all evighet och när man tror att man är nära slutet, så börjar ju allt givetvis om igen. I går kväll låg jag i 3 timmar och "staplade" och sen har jag vaknat miljoner gånger under natten och börjat "stapla". Man tänker inte på annat (vilket kasnke är bra, och kasnke är orsaken till dessa tankar) och man kan inte sova.. mindre bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela